19 september 2017

2017 /DE ORGANISATIE VAN DE TOEKOMST

Convenanten

UPDATES

  • Succesvol innoveren, hoe doe je dat? [video]

    Wat is innovatie eigenlijk? Is alles wat nieuw is, ook waardevol? En hoe zorg je ervoor dat je als bedrijf niet ten onder gaat aan de vele nieuwigheden die op je af komen? Dat zijn enkele vragen waarop Erik van Ommeren, Research Director bij Gartner, inzoomt tijdens zijn keynote op het Jaarcongres Innovatie en... lees meer

  • Businessinnovatie en digitale disruptie [video]

    In tijden van IT-gedreven businessinnovatie en digitale disruptie wordt IT en dus ook de CIO-functie steeds spannender. Dat kan Gerko Baarslag, CIO bij Fugro, beamen. In Australië ontwikkelde het bedrijf bijvoorbeeld een technologie waarbij op basis van 3D point clouds kan worden ingeschat welke... lees meer

  • Digitale vloedstorm [video]

    In zijn binnenkort te verschijnen boek Digitale vloedstorm stelt journalist Brenno de Winter de vraag centraal: ‘Wat betekent de informatiesamenleving voor de burger?’ De samenleving zal de komende jaren sterk veranderen: veel banen gaan verdwijnen, burgers zullen zich via allerlei platforms makkelijk... lees meer

  • Blockchain. Wat kunnen we ermee? [video]

    Met de komst van Blockchain, Internet of Things, 3D printing en AI verschijnen de contouren van een nieuwe denkrichting, waarbij termen als P2P en decentralisatie veelvuldig vallen. Blockchain is een vorm van P2P-communicatie, vooral bekend geworden als ‘de technologie onder Bitcoin’, echter het faciliteert... lees meer

  • Foto’s Jaarcongres Innovatie & Transformatie 2016

    Het Jaarcongres Innovatie & Transformatie 2016 - The Sky is the Limit is alweer voorbij, inspirerende keynotes en confronterende vraagstukken. Gemist? Jammer, maar je kunt hier alle foto's bekijken!

  • Rondgang op partnerplein

    Een rondgang door dagvoorzitter Joost Hoebink bij onze partners. Wat maakt hen uniek en innovatief? En hoe kunnen ze daarbij hun klanten ondersteunen?

  • ‘Factor mens in disruptieve tijden superbelangrijk’

    Innovatie is ‘hot’. Gedreven door technologie zijn economie, markt en samenleving aan grote veranderingen onderhevig. Bedrijven zijn gedwongen daarin mee te gaan om te kunnen overleven. Volwassen geworden technologie opent een scala aan nieuwe mogelijkheden en vormt tegelijk een bedreiging voor de bestaande... lees meer

  • Verantwoordelijkheid digitale transformatie bij veel organisaties onduidelijk

    Wie er precies verantwoordelijk is voor digitale transformatie is bij veel organisaties onduidelijk. Wellicht als symptoom hiervan ontbreekt het veel bedrijven aan een strategie. Daarop duidt wereldwijd onderzoek in opdracht van IFS, leverancier van enterprise applications. In de Benelux geven vier op de tien... lees meer

  • Digitalisering vooral voor verhoging efficiëntie, behalve in retail

    In digitaliseringsstrategieën hebben klantgerichte processen minder prioriteit, behalve in de detailhandel. Daar heeft pakweg twee derde van de bedrijven de B2C-kanalen gedigitaliseerd. Ruwweg een derde van de organisaties geeft echter toe niet erg met digitalisering bezig te zijn. Hierop duidt onderzoek door... lees meer

  • Blockchain kan identificatie luchtreizigers ondersteunen

    Blockchain-technologie kan een uitkomst bieden bij het creëren van een consistente en veilige methode om reizigers te identificeren. SITA, aanbieder van ICT-oplossingen voor de luchttransportsector, onderzoekt momenteel het potentieel van blockchain-technologie voor een dergelijke aanpak. Als je reizigers kan... lees meer

MAGAZINES

Digital vision & Innovation

Boardroom IT gaat dieper in op ‘digital vision’. Want veel bedrijven en instellingen staan voor een transformatie naar een digital enterprise’, of zijn daar al mee doende. Maar ligt daar een echte visie aan ten grondslag waar de organisatie naar toe wil? De valkuil is om uit te blijven gaan van digitalisering van bestaande producten en processen. Nieuwe technologie kan voor elke organisatie nieuwe mogelijkheden en kansen brengen – als die kennis tenminste beschikbaar is. Heeft uw organisatie een ‘digital vision’?

naar alle magazines